Kehidupan ♥

Assalammualaikum !


Lama rasanya tak mengarut sini . Banyak sangat perkara yang jadi dalam hidup saya . Hal kecil hal besar . Semua ada . Tapi Alhamdulillah semuanyaa dah settle . Syukur sangat . Gaduh dengan orang dah baik . Saket dah sihat . Penatnyaa . Terus terang dah tak ada semangat nak study F6 . Result hari tu teruk sangat tapi ada lagi yang terok dari saya jadi ada lah semangat sikit . Cikgu ada yang support kami , ada yang suruh kami berhenti . Err bagi aku lah kan . Kalau aku tak fikir masa depan memang dah lama dah laa aku berhenti belajar ni haaa . Penat tuhan saja yang taw . Semakin lama semakin susah . Adik - adik . Study lah bagi SPM elok sebab F6 memang bala teramat . Susahnyaaa 2 kali 3 kali ganda F5 . Okay bagi saya lah . Ingat mak ayah yang dok suruh kita belajar sungguh - sungguh . Ingat lagi masa UPSR , aku dapat 5A , Ya Allah ayah mak aku seronok tak sangga . Depa bangga dengan aku . Aku happy sangat . Perasaan tu tak boleh nak cerita . Tapi bila PMR , aku dapat 5A jaa , mak ayah aku tetap bangga dengan aku . Tapi depa kata " kalau adik baca buku mesti dapat lagi elok , adik sentuh buku pon dak mak ayah tengok tapi boleh dapat 5A kira pandai lah tapi adik ni malas " . Haha ! Okay memang aku pemalas dan SPM dapat 4A . Ayah mak tetap puji result aku sebab aku tak baca buku pon tetap malas sampai sekarang . Tapi subjek sains aku dapat ......... errr ......... memang terok lah tapi Alhamdulillah tak gagal k . Mungkin sebab tu lah aku tak dapat mana - mana pon . Sobs . Takdak rezeki ya dak ? Tsk tsk . 

Oh post kali ni memang akan panjang berjela k sebab lama tak mengarang jadi ada banyak cerita berbagai nak cerita kat sini . Haha ! Okay tipu sebab malas nak karang banyak - banyak ha . Sumpah malas . Mata dok kuyu ja ni sebab hujan jadi sejuk kalau lena memang best aa kan waktu macam ni . Tapi dok rumah sorang - sorang ni jadi ntah tak boleh nak lena . Okay selalu bangun pagi mak ada akak ada tapi hari ni bangun pagi takdak sapa . Ayah p kerja , akak p kerja , akak p sambung belajar , mak p Johor . Hm hmmm sedihnyaaaa bosannyaaa . Bf ada jadi takpa . Tak keseorangan . Haha ! Okay jadi tadi p lah breakfast dengan dia . Redah hujan bawak moto sejuk gela babeng haa . Tup tup moto rosak tepi jalan . Seyyy . Macam bodoh jaaa . K dengan hujan dengan perot dok menyanyi dengan sorang - sorang . K tunggu tunggu . Shafiq mai ambik , tinggal moto tepi jalan , dia bawak p makan . Okay dia mai dalam hujan . Takdak lah lebat pun tapi basah jugak lah . Haha ! K sejuk gela . Makan makan jaa lepastu ayah kata dia ada kat tempat tinggal moto tu . Okay kami p lah kat situ dalam hujan . Sampai ayah kata tak boleh nak buat pa kena tolak . Okay klimaks cerita ni . Shafiq naik moto saya , ayah naik moto Shafiq , saya naik moto ayah . Hewhew . Ayah tolak moto saya guna moto Shafiq . K depa sembang . Sembang apa tu taktaw lah tapi nampak rancak lah . Suka gela k rasa macam . Ya Allah dia sanggup susah untuk saya . Rasa macam disayangi gela baq hiang . Sumpah bahgia hidup dengan awak taw Mohamad Shafiq bin Ahmad Shahar .

Okay nak terima kasih banyak - banyak sebab awak sanggup terima saya seadanyaa saya . Terima buruk baik hodoh comel kasaq lembut saya . Tolong saya , ada dengan saya bila saya susah . Hantar makanan kat saya bila saya lapar malam - malam . Teman saya makan bila mak saya tak masak . Main hujan dengan saya sampai basah kuyup , sampai sejuk , sampai getaq badan , sampai demam . Main aci ligan dengan saya sebab berebut helmet . Main sepak teqajang , main tampaq pipi sampai merah pipi . Bagi saya tarik telinga awak sampai merah bila awak buat perangai . Tak malu jalan dengan saya walaupun saya pakai selekeh gela babeng . Bla bla bla bla . Alhamdulillah kita dah 4 bulan 4 hari . Tapi dah errrrr ....... lama dah kita kawan haaa . Sayang awak selalu nah sayang . 

Seronoknyaa kalau dapat bunga ros . Seronoknyaa kalau awak buat kejutan . Seronoknyaa kalau boleh kahwin dengan awak sekarang ni . Eh eh k saya ngada gatai meqela . 
Kbye