Suram

Assalammualaikum .

  • Sakitnya hati bila terpaksa senyum sebab nak mengelak dari jatuhnya air mata ni .
  • Sakitnya bila terpaksa pura - pura yang " saya okay " bila hakikatnya " saya hampir mati " .
  • Sakitnya bila walaupun awak pecahkan hati saya , saya masih sayang awak dengan kepingan - kepingan hati saya .
  • Susah untuk saya lupakan awak sebab awak terlalu tak boleh dilupakan sayang .

Suram . Satu perkataan yang menggambarkan diri aku . Mungkin takdir dah tertulis atau mungkin memang dah tersurat yang aku tak mungkin bahgia dalam kehidupan . Tapi aku percaya yang Allah tahu apa yang terbaik untuk hambanya . Ya Allah . Aku memohon petunjukmu . Kalau memang dia bukan untukku , jauhkan lah dia dari aku . Tapi kalau memang dia jodohku dan aku berdoa untuk dia jadi jodohku tolong lah dekatkan hati kami . Sungguh aku cintakan dia . Mungkin ada yang kata cinta ini cinta monyet tapi selepas apa yg kami lalui bersama mungkin perkawinan sesuatu yang tidak mustahil . Aku hanya nak dia yang menyebut namaku ketika melafazkan akad nikah . Aku hanya mahu cium tangan dia dan dia cium dahi aku masa upacara batal air sembahyang . Aku nak dia yang imamkan aku dan jadi ayah kepada anak yang aku bakal kandungkan nanti . Insyallah . Memang jodoh ajal rezeki ketentuan Allah tapi kita kena berdoa dan usaha untuk dapatkannya . Dan aku mahu dia jadi jodoh aku . Suami sehidup semati dunia akhirat . Mohamad Shafiq bin Ahmad Shahar .


Saya sayangkan awak . Walau banyak mana kali pon awak buat saya saket saya tetap akan maafkan awak dan tunggu awak . Cuma tolong jangan putus asa dengan saya . Saya cuma nak masa untuk telan semua kesakitan tu . Dan saya perlu awak .
Awak pergi tapi awak lupa yang bayang - bayang awak masih ada .
Take care